Tuesday, December 30, 2008

Poultry Farm Business Plan

The ritual of tea

Aggiorniamo con una citazione di Lenny di Una finestra di fronte
Allora beviamo una tazza di tè. E come Kazuko Okakuro, l’autore del “Libro del tè”, che si addolorava per la rivolta delle tribù mongole nel XIII secolo, non perché avesse causato morte e afflizione, ma perché aveva distrutto l’arte del tè, il più prezioso tra i frutti della cultura Song, anch’io so bene che il tè non è una bevanda qualunque. Quando diventa rituale, rappresenta tutta la capacità di vedere la grandezza nelle piccole cose. Dove si trova la bellezza? Nelle grandi cose che, come le altre sono destinate a morire, oppure nelle piccole cose che, senza nessuna pretesa, sanno incastonare nell’attimo una gemma di infinito? Il rituale del tè, quel puntuale rinnovarsi degli stessi gesti e della stessa degustazione, quell’accesso a sensazioni semplici, autentiche e raffinate, quella libertà concessa a tutti, a poco prezzo, di diventare aristocratici del gusto, perché il tè è la bevanda dei ricchi così come dei poveri, il rituale del tè, quindi ha la straordinaria virtù di aprire una breccia di serena armonia nell’assurdità delle nostre vite. Sì, l’universo tende segretamente alla vacuità, le anime perdute rimpiangono la bellezza, l’insensatezza ci accerchia. Allora beviamo una tazza di tè. Scende il silenzio, fuori si ode il vento che soffia, le foglie autunnali stormiscono e volano via, il gatto dorme in una calda luce. E a ogni sorso il tempo si sublima.
.

Sunday, December 14, 2008

Razor Metal Corre Wheels

"Scon-cakes" with lemon and raisins

by jujube midge broth
What ever will be a "scon-cake", you ask? Well now I'll explain. The recipe for these cookies comes from my now usual Golden Book of cookies, where it is called "cakes with lemon and raisins." Since the matching lemon and raisins, along with a steaming cup of tea (a Gray Lady for the occasion, but I could also offer a classic Earl Grey black tea and a Chinese) I was intrigued, I decided to try them. From reading the preparation and photos, I thought they were soft cakes, muffins like to be clear, just a little 'less soft. During preparation, however, I realized that the result was very different, because I was getting a consistent paste and compact, to spread like pastry so to speak, if I had continued unchanged, leaving the recipe, I think I got something similar to scones, but I was thinking of cupcakes softer, so I found myself doing last-minute corrections to the recipe, trying to make a soft dough (although the recipe stated to distribute the batter by spoonfuls on the baking sheet , but the dough stava venendo fuori non avrebbe potuto mai essere distribuito a cucchiaiate!).
Ne sono venuti fuori dei dolcetti profumatissimi, molto morbidi appena sfornati, ancora morbidi tiepidi, come li abbiamo mangiati noi, ma che l'indomani erano diventati decisamente più sodi, benchè ancora ottimi se consumati generosamente spalmati di marmellata (di albicocche, per me). La consistenza mi ha ricordato vagamente quella degli scones (benchè li abbia mangiati solo una volta, in Scozia) ma, mentre gli scones si ritagliano come dei biscotti, da un impasto sodo, questi sono stati distribuiti a cucchiaiate nei pirottini da muffins e sono qualcosa che sta a metà tra uno scone e una tortina. Da qui la decisione di battezzare questi dolcetti "scon-tortine"!

With this recipe I would like to join, albeit belatedly, to 'Afternoon tea award of Twostella , de The Cherry Orchard, which was kind enough to decide to continue to update the blog dedicated event, though they are for the expiration of the terms "race" that had called. This is to bring a cake or a menu to enjoy a typical English afternoon tea, choosing, if I remember correctly, a book talk and background music.
Like reading, I suggest a book that has received very mixed critical, as it has been praised and vilified in equal measure sia dai critici, sia dalle persone che lo hanno letto; tanti lo hanno trovato brutto, insulso, illegibile, altri, come me, lo hanno adorato! Per me "L'eleganza del riccio", di Muriel Barbery è un libro delicato e delizioso, che ti fa sorridere e riflettere ad un tempo e che è scritto con una grazia rara nella letteratura contemporanea. E poi il fatto che susciti pareri così discordi animerà la conversazione...speriamo non troppo, però! Scegliere la musica è più complicato per me, perchè i miei gusti sono molto variegati, e cambio genere ed artista a seconda dei miei stati d'animo o delle situazioni. Dovendo scegliere, propenderei per una bella raccolta di Sinatra, per conferire un'atmosfera più sofisticata, oppure per gli intramontabili Beatles (che adoro), che regalerebbero un po' di brio alla nostra riunione virtuale. E poi, cosa c'è di più "british" dei Beatles???
Ingredienti (per circa 10 tortine):
225 g di farina 00 60 g di burro la scorza di un limone grattugiata 2 cucchiaini colmi di lievito 1 uovo leggermente sbattuto 90 g di zucchero il succo di un limone 60 g di uva sultanina 100 ml (circa) di latte rum per ammorbidire l'uvetta
Preparazione:
Preriscaldate il forno a 190°. Vi indico la preparazione scritta nel libro; a me è sembrata strana fin dalla prima occhiata, ma ho voluto provare. Credo che modificando il procedimento, cambierebbe il risultato. "Lavorate flour, butter, lemon zest and baking powder with an electric mixer at high speed, mixing well. "Already at this point, I realized that the pasta would have been firm and compact like a pastry and that he could not define" batter. "So the next step, I added liquid. In particular, what I did: I put together the egg to the mixture, sugar (but why not put it before?? buh, this thing just seemed to me incomprehensible) and the lemon juice, so I joined a lot of milk (not included in the recipe) but it was enough to transform the dough into a semi-thick batter. Finally, I put together the raisins, previously soaked in rum and drained without squeeze too much, in modo da lasciarle un forte aroma di rum. Ho versato la pastella nei pirottini ed ho infornato per circa 15 minuti. I dolcetti si sono gonfiati parecchio e, benchè il procedimento sembri assurdo e confusionario, sono venuti morbidi, con una sottile crosticina più croccante, e profumatissimi. Li ho serviti tiepidi, cosparsi di zucchero a velo. Il giorno dopo, li abbiamo mangiati inzuppati nel tè o cosparsi di marmellata. Nel complesso, mi sono piaciuti molto, ma mi riservo di provare la versione originale per scoprire che genere di dolci si ottenga!
.
by Moscerino di Brodo di Giuggiole

Monday, December 8, 2008

To Masterbate With A Banana

A cup of tea

by Cindystar

Sono le cinque del pomeriggio, l'ora del tè per gli affezionati del rito.
Non sono una gran cultrice del rito del tè, c'è sempre troppo e tanto da fare durante la giornata che sembra quasi di perdere tempo prezioso mettendosi a sedere a centellinare con calma una tazza fumante di questa bevanda. E poi, in sincerità, sono piuttosto caffettara ultimamente.Ci sono stati periodi, però, che ne bevevo molto, e ci sono momenti, ancora adesso, in cui una buona tazza di tè rincuora l'animo e lo spirito, e come per magia lascia spazio all'ottimismo sfocando i malumori.

Quando ero giovane e abitavo ancora a Milano, andavo spesso con le mie amiche a berlo alla Pasticceria Cova , ma più che il tè, i nostri palati erano deliziati dalle alzatine in argento piene di dolcetti prelibati mignon che il cameriere faceva troneggiare in mezzo al nostro tavolo, una vera libidine!Quando ho vissuto a Londra, era diventato un gesto metodico durante la giornata, e in ogni caso la domanda usuale ad ogni incontro era sempre quella: "...'d you like a cup of tea?", con tutto l'accompagnamento che ne poteva seguire! In sei mesi di soggiorno ho praticamente vissuto di breakfast e tea, ho imparato ad apprezzare il buon latte, la fresh cream, il miele che prima non sopportavo, ogni tipo di cereale...a discapito di qualche chiletto di troppo!
Ora me lo godo principalmente durante il weekend, quando gli orari e gli animi sono più rilassati...allora sì mi prende la voglia, soprattutto in questa stagione, quando fa freddo e mi piace stare in casa, ancor di più in questo periodo che sono a pieno ritmo di addobbi e preparativi per il Natale. E me lo godo quasi sempre da sola, perchè i miei uomini raramente si avvicinano con fare garbato e gentile a un bel servizio da tè!
Mi piace molto l'Earl Grey, le miscele aromatizzate alla frutta e quelle un po' speziate, non metto assolutamente limone, come nel pesce, mi sembra che ne nasconda il sapore.
Per oggi ho rispolverato un tè leggermente profumato al gelsomino che comprai tanti anni fa all' "Arte di Offrire il Tè", me lo conservo gelosamente in un bel barattolino glass: it has the distinction of being even a bud that opens to heat the water and releases all the aroma. And for a special tea, a cup particular, my own and can not touch anyone, "December" line of the Christmas Rose Royal Albert , a most welcome birthday gift for a dear friend.
Today, then, with the rich banquet of Mamo ciambellone and scones Susan: I could not resist, and I've eaten both the jam of strawberries that with the 'Orange Marmalade.
For those wishing to take advantage of it, the teapot is still steaming on the raised and there are still scones e un paio di fette di ciambellone !
.

Saturday, December 6, 2008

How To Act Around Guy You Like

And the winner is ...



Quando si ha di fronte un vetrina con tante belle proposte è arduo fare una scelta ... ma con molto piacere annuncio che dopo le meditazioni settimanali ( saltellando tra un post e l'altro ... ) la notte ha portato consiglio e la prima edizione dell' Afternoon Tea Award de Il giardino dei ciliegi assegna il primo premio alla padrona di casa dell' Aiuola odorosa .
Prima di leggere il suo post click on its proposal Music, will accompany you in thoughts and images, moving from film, spiluccando menu very well presented: the first free in ideas and recipes, and in 'Appendix .
to bed smelling
"I like the quiet and private space, full of tea, aromatic flavors mixed with notes and memories, phrases and thoughts that come and go. Of these, some remain." Aioula fragrant
As promised a second rosette for another mistress of the house just as refined and thoughtful: Carla of bed and ate . As pointed out by those who have voted gave us an hour of tè molto emozionante, un giusto riguardo per l'ospite, eleganza e note di pianoforte per sottolineare le parole.
per carla
"Tutto tace quindi possiamo mangiare tranquillamente e appena l'infuso sarà pronto te ne verserò una tazza." Carla
Visto che è un argomento che appassiona, chi ha piacere di continuare con nuovi menù, continueremo ad aggiornare il blog dedicato all' Afternoon Tea Award .
Una serena domenica a tutti :-) con qualche nota di Giovanni Allevi ( e note e humor ).
Oggetti acquistati da: ALERAMO Nostre Reis Corso Italia 8/D 12051 ALBA (CN)

Thursday, December 4, 2008

Private Jewel Masterbate

Last but not least ...


By
Here we are at the third post, which concludes the menu dell'Afternoon Tea of \u200b\u200b"The Cherry Orchard." Whet the palate between sips of hot, fragrant tea, check the desire for sweet ...
When I prepare the scones is now head a memory. The first scone I have tasted was a huge brick-doorstop :-( with a reminder of just raisins, chosen by mistake to appease a hungry during a visit to Natural History Museum in London, the adjoining corner coffee shop. Yet despite this initial impact is not happy:-P from a post sprout I convinced myself, and I discovered these delicious "muffins" to taste with strawberry jam and a pinch of cream or mascarpone (instead of clotted cream). This time I
"right" half of the dough with diced apple (you saw Ciboulette before Sunday had brought me scones with apple!) And to differentiate the scones, the ones with the addition of apple also have their fine NIB zucchero.E then a little 'small pastry shop, to suit all tastes:

small cake with chantilly cream and fresh fruit
* *


florentine tart to marrons glacè
*
star pastry with chantilly cream and
frosting cream puffs

* *
chocolate éclairs
*
cubes of candied ginger.
For recipes (all except for ginger candy we bought ready) they ask you a moment's patience, but the work lies, not Riec to post them all now ... I have the justification? :-)

"Travelling is nice to have a goal, but, ultimately, is the way we do that's important." Ursula K. LeGuin

Wednesday, December 3, 2008

When Is Lola Ciccones Birthday

Lady Grey tea


The ritual of tea should have the right space to be fulfilled: the time resumes its natural rhythm, niente orologi o orari prestabiliti; il tavolo deve essere apparecchiato con cura, tovaglia perfettamente stirata e tavola apparecchiata con le migliori porcellane. Ogni particolare è simbolo di bellezza e cura. Attenzione per l'ospite.
Il tepore della casa, il camino acceso, tutto deve predisporre alla confidenza e alle chiacchiere .

L'ingresso ufficiale del tè in Inghilterra risale al 1662, quando Caterina di Braganza, lascio il Portogallo, per andare in sposa a Carlo II. Portò con se le preziose foglie di tè che arrivavano dall'oriente. Dalla corte londinese ben presto il rito sedusse i nobili e si diffuse nei salotti aristocratici. Tuttavia come per tutte le novità, alcuni non vedono di buon occhio l'introduzione the new drink: the brewers are afraid of losing customers. In fact, to solve the problems of drinking water had been asked brewers to produce a very light beer (it was actually consumed at breakfast). Fearing competition put pressure on the government, which ultimately impose high taxes on imports. Despite these political pressures

tea becomes more popular, and in 1784 is already available to everyone (the taxes were gradually decreased, and in this year the government undertook to reduce the "Commutation Act"). The tea goes through the classes, becoming more democratic.
The habit of staining the entire British tea with milk, was dictated prudence: the first in fine china cups and teapots came from the East. For fear of spoiling the valuable new services, the British began to use cold milk to mitigate the boiling water.

For a touch of femininity mixture Lady Grey: black tea, bergamot, bitter orange peel and lemon petals, cornflower (Centaurea cyanus).

Dyżury Apteki Krzeszowice Apteki Krzeszowice




... kindly donated by Bedding fragrant
Twostella gave us a very detailed post on tea sandwiches and their recipes. Finding ourselves in December, the cucumber sandwich (sandwich al cetriolo) ha incontrato qualche difficoltà atmosferica per la realizzazione, dando luogo, come dire, a un grande assente. Per fortuna nell'archivio dell'aiuola sono rimaste le foto dei cucumber sandwiches preparati per l'Afternoon Tea Award, così, tra aiuola e giardino abbiamo stabilito di metterle in appendice.
Ecco la ricetta a cui ho fatto riferimento:
1 cetriolo pelato e affettato in lunghezza
pane in cassetta
burro non salato a temperatura ambiente
1 cucchiaino di foglie di menta fresca tritate
succo di limone
sale, pepe nero appena macinato, paprika

Amalgamare il burro morbido con il trito di menta e il succo di limone. Pepare e aggiungere un pizzico di paprika. Mescolare until mixture is smooth and creamy. Thinly slice the cucumber. Salt the slices and leave them just lose water to 15 '. Pressing the cucumber dry with paper towels. Spread the butter cream over the bread, lay a double layer of cucumber and pepper. Cover with the second slice of bread and a slight pressure. Cut the board and make 3 or 4 triangles, rectangles. Garnish with mint sprigs and serve subito.Purtroppo to bite the cucumber sandwich we have to wait next summer.
.
Bedding fragrant
.

Tuesday, December 2, 2008

Can You Use Baby Oil In A Solarium?

Striped Cucumber Sandwich Sandwiches


Today we learn a fare i tramezzini a regola d'arte, alleati semplici e gustosi anche per un aperitivo. In questo caso trovo più comodo ridurre a bocconcini (come le proporzioni di un salatino di sfoglia 2-3 cm). Per le feste natalizie proporrei salmone e/o gamberetti per stare sul classico :-)
L'Afternoon tea all'inglese prevede anche la versione "adulta" con un calice di champagne iniziale, le bollicine sono perfette per la delicata sapidità dei sandwiches. Per questa occasione e per spezzare la fame una elegante porzione a strisce.
Regola generale: occorre imburrare le fette di pane da un lato (io preferisco un sottile strato di philadelphia), e poi si completa spalmandole con il ripieno desiderato. Si uniscono le fette, si pressano bene. Si coprono con pellicola per alimenti e si lasciano riposare in frigo almeno due o tre ore. Al momento di servire, si eliminano le croste. Si tagliano a listarelle di 7,5 cm (larghe circa 2 cm, regolatevi a occhio, dipende se usate fette di pane o la forma intera).the Ritz's special
The Ritz's special smoked salmon sandwiches*
(per 8 -10 persone)
100 g di ritagli di salmone
150 ml di panna liquida + 150 ml di panna densa (io ho usato 200 ml di panna fresca in tutto)
25 ml di whisky
1/2 di cucchiaino di pepe bianco
1/4 di cucchiaino di noce moscata
50 g fette sottilissime di salmone affumicato
pane nero imburrato
spicchi di limone per il servizio
Tritare finemente i ritagli di salmone, add the cream. Pass through a sieve. Embed slamming whiskey, pepper and nutmeg. put in refrigerator. Whip cream and fold in the dense cold mixture. Spread the filling on the bread and butter, place the slices of salmon, ground white pepper at the moment. Proceed as indicated in the introduction.
The Ritz's special egg sandwiches * (for 8 -10 people)

4 tablespoons mayonnaise 2 teaspoons English mustard 1 teaspoon Worcestershire sauce

a pinch of pepper 4 hard-boiled eggs shelled

Watercress (salad or soft) bread
Enclosed
Combine all the ingredients and coarsely chopped eggs last. Spread the filling on the bread and butter, add a layer watercress, close. Proceed as in the introduction.
* The special recipes are from "A tea at the Ritz " by Helen Simpson
have a few more proposals twostella ... Ham sandwiches buttered bread



fresh cream cheese and smoked ham normal
to taste a pinch of black pepper
Cheddar bread and butter sandwiches


fresh cream cheese cheddar cheese (medium-aged: Toma Piedmontese type, bra, or raschera)
to taste a pinch of black pepper
You may have noticed that there is a great absence:-P, the cucumber sandwiches, tea, but for the cold season it is impossible to obtain a fresh summer vegetables! Non siamo solo noi a lamentarci ...

Algernon (prendendo su un piatto vuoto, con orrore):
- Dio del cielo! Lane! Come mai non ci sono tramezzini ai cetrioli? Li avevo ordinati espressamente! -
Lane (con gravità):
- Niente cetrioli stamattina al mercato, signore. Mi ci sono recato due volte.-
Algernon: - E niente cetrioli!-
Lane: - No, signore. Neppure a pagarli in contanti. -
Algernon: - Basta così, Lane, grazie. -
Da L'importanza di chiamarsi Ernesto , Oscar Wilde
***********
Attenzione:
Se passate sul blog Afternoon Tea Award potete lasciare un commento al vostro foodblogger preferito, premiando il migliore menù della raccolta :-) passate entro il 6 dicembre 2008.
Per facilitare, sul blog Afternoon Tea Award , trovate a lato la lista dei partecipanti. Buon voto :-)

Sunday, November 30, 2008

Can I Rent A Late Period Dress

First edition Afternoon Tea Award and ...

Castello di Pralormo , allestimento del 5 aprile 2008


Ah! come vola il tempo quando ci si diverte :-)))) Siamo arrivati alla scadenza della Prima edizione dell' Afternoon Tea Award : cliccate subito sul link per vedere il libro degli ospiti e tutte le idee per trascorrere in compagnia il rito del tè!
Sul blog appositamente dedicato all' Afternoon Tea Award , ho inserito, rispettando i tempi di pubblicazione, tutte le vostre proposte. Per chi non ha ancora fatto un salto, trovere gli autori dei menù, con il link, che rimanda direttamente al blog personale. Nel caricare i vari post ho inserito un solo scatto per semplificare, ma se farete un salto a casa dei foodblogger trovere maggiori dettagli fotografici.
Ho deciso di utilizzare la formula della raccolta-blog perché rimane un lavoro aperto, da consultare a piacimento e perché no, integrare all'occorrenza.
E adesso!?!
E' ora dei voti! :-P
Prima, però, ringrazio tutti, proprio tutti voi, perché avete partecipato con sano entusiasmo to the collection! A true art of receiving distillate, with lots of information and valuable tips!
much work so hard ... I feel sympathetic to assign a prize ... The jury re-read all ii family looking after him or her to climb on the podium
:-)))) And we add a second rosette, but this time I ask for your help. On the home page of 'Afternoon Tea Award find the list of participants. Clicking on the author you'll be reading his post. Leave a comment with regard to post your favorite Blog of 'Afternoon Tea Award . You have time until Saturday 6! After that will be the counting of votes :-) And
domenica si riveleranno i due vincitori ... e relativo omaggio a ricordo di questa prima edizione
Per celebrare la conclusione della raccolta, concedetemi una citazione dall'opera da cui ha tratto ispirazione il nome Il giardino dei ciliegi :-)
.
Gaev: (apre un'altra finestra)- Il giardino è tutto bianco. Non hai dimenticato Ljuba? Quel viale va lungo e dritto, come una cintura distesa, e risplende nelle notti di luna. Ti ricordi? Non hai dimenticato? -
Ljubov' Andreevna: (guarda in giardino dalla finestra)- Oh, infanzia mia, purezza mia! In questa stanza io dormivo, da qui guardavo il giardino, la felicità si svegliava con me ogni mattina e il giardino era tale quale adesso, nulla è changed. (He laughs with joy). Everything, everything white! Oh, my garden! -
taken from the First Act of "The Cherry Orchard" Anton Pavlovich Chekhov of , dialogue between the landowner and his brother.

Chekhov's garden is all white for the abundant flowering of fruit trees, but my cherry orchard is spotless thanks to heavy snowfall the past few days :-) It was just so much that I did not see heavy snowfall, and then the sun illuminates the hills and mountains covered with crystals ... spectacular show!
During the week I will show you step by step, our proposal for the tea.
.
.

Can Marijuana Bust Blood Vessels

Afternoon Tea Award


by La Frenk di Questioni di gusto
.
Allora... Twostella cara, non pensavo di riuscirci... e invece!!! nonostante tutto, nonostante tutti i più simpatici e imprevedibili contrattempi, eccomi finalmente affannata e felice a postare il mio contributo alla tua raccolta.
Si tratta di: una tazza di tè rosso + biscotti cardamomo/ sesamo/ mandarino + triangolini di pane/ Caciomagno/ composta di fichi all'Aceto Balsamico di Modena. Il tè rosso me l'ha fatto conoscere un'amica: mi ha decantato its taste and its benefits and I are left to conquer.
.
The cookies were invented impromptu for the occasion .-) It takes
:
flour, 280 g
cane sugar, 175 g
butter beans (but that's okay too classic .-) soft, 150 g
egg, 1
cardamom, the seeds of 10 berries pulverized
sesame seeds, 2 tablespoons
mandarins, 2 chopped peel with a knife
cream of tartar, 2 teaspoons
salt, a pinch
Mix the butter with the sugar to make soft dough. Add the cardamom powder and mix. Combine egg, pinch of salt, cream of tartar, flour, sesame seeds and chopped zest of mandarin. Mix well with a spoon until a smooth paste. Cover with plastic wrap and keep in the fridge for half an hour. Roll out the dough on a sheet of parchment paper, leaving half a centimeter thick. Obtain the desired shape of the biscuits and place on a baking sheet covered with parchment paper. Brush them with the egg whites and garnish with a sprinkle of brown sugar and sesame seeds. Allow to cook in a preheated oven at 180 degrees for 15 minutes, until golden brown is just. Let cool. Will keep for several days in a tin box.
.
And then there are toasted triangles of bread that I stuffed with two purchases made at the aforementioned 'Economy City'. I smeared a thin layer of fig compote with Balsamic Vinegar of Modena Green Point Farm and not just a slice of thin CacioMagno, a soft cheese from sheep's milk alone Ecofattorie produced by Sabine.
A little 'travel and the very last moment, but I wanted just to participate! and then I enjoyed a lot .-))) Twostella Thanks for the excellent program!
.
PS I forgot: for the music I can not decide. Sfarfalleggio between Sakamoto, Cesaria Evora, Arielle Dombasle, Henri Salvador, Nina Simone... generi diversi, emozioni diverse... molto dipende dalla compagnia... la musica ecco la sceglierei proprio all'ultimo momento.
.
La Frenk
.

How Many Days Takes To Implantation

Tea Time Preparations


by Kja de Il pranzo di Babette

La prendo per i capelli Twostella (chissà se gli ha lunghi?!), ma è per un buon motivo, voglio infatti partecipare al suo Afternoon tea Award e oggi è l’ultimo giorno per farlo. Il dulce de leche posso dire che sia stata la mia scoperta del 2008, a meno che non salti fuori qualcosa di altrettanto goloso, duttile e stuzzicante in questo mese. La variante al matcha me l’ha suggerita Maricler . Durante uno scambio di mail in cui si parlava dell’ottima confettura di latte e matcha di Aoki , Maricler mi aveva rivelato un suo intimo pensiero:”ma perchè la crema non ce la facciamo in casa?”. La mia idea è stata di correggere il dulce de leche con l’amata polverina verde e il risultato è stato notevole.Ma torniamo al tea time. Penso che proporrei queste cocottine e i biscottini accompagnandoli con il the des moines di Palais des thes , un misto di verde e nero particolarmente successful and the jasmine mao feng Biblioteq . Last year, Ida I did not discover and will never be grateful enough. He has an intensity and an incredible scent. Or offer her a jasmine tea always worked. It looks like when you open a bud and, in contact with boiling water, flower petals to reveal pink. I saw this tea the first time two years ago in Coppola's film Marie Antoinette, and I immediately wanted it. And perhaps this film, which has a photograph and a setting that takes your breath away, I'd like to talk during my tea time, which would be strictly for women.

Cocottine with dulce de leche and fruit
Dulce de leche
matcha teas
apple 1 banana 1
pastry
250 g flour 125 g butter 1 egg
salt 100 g sugar up a pinch
Cut the butter into small pieces. When it is softened add the sugar and salt, then the egg and when the flour is blended. Stir quickly form a ball and keep the dough in the refrigerator for one hour. Preheat oven to 190 degrees. Roll out the pastry to a thickness of half an inch of dough and line the molds. Prick the dough with a fork. Each mold lined with a piece of parchment paper and deposited the dried chickpeas. Bake for 10-12 minutes. Sfornateli and make them cooler. Guarnitene half with dulce de leche, a slice of banana and a pinch of cinnamon, and remaining with the dulce de leche to match, apple slices and a pinch of matcha.

Dulce de leche to matcha
Weigh 100 g of dulce de leche and mix with 2 teaspoons of matcha, mix well and heat for few minutes in a water bath.
.
Shortbread pastry tea
teas

For every pound of sugar pastaf rolls measure 2 teaspoons tea type preferito, io ho scelto di fare due varianti: jasmine mao feng, un meraviglioso tè verde al gelsomino e un tè verde molto agrumato. Riducete in polvere il tè nel frullatore o tritatelo finemente con la mezzaluna. Incoporate la polvere alla pastafrolla, mescolate rapidamente, date all’impasto la forma di un rotolo di 3 cm di diametro e ponetelo in frezeer per 5 minuti. Ripetete eventualmente l’operazione con un altro tipo di tè. Tagliate dal rotolo delle fette spesse 1 cm e posatele sulla teglia ben distanziate. Spolverate di zucchero. Cuocete in forno caldo a 190 gradi per 12 minuti circa.

(metà della pastafrolla che si ottiene con queste dosi basta per fare circa 14 cocottine e 30 biscottini; l’altra metà potete metterla in freezer. Quando vi occorre trasferitela la sera prima in frigorifero)
.
Kja

.

Tech Deck Coloured Trucks



.
C.S. 'Jack' Lewis: - Che ne dici Warnie, credi che saremo all'altezza di offrire un tè fatto in casa?-


Warnie Lewis: - Sì, credo si possa fare ... -


C.S. 'Jack' Lewis: - Con il debito preavviso, naturalmente. -


(dal film: Viaggio in Inghilterra -titolo originale Shadowlands - invitando la signora Joy Gresham in partenza Oxford Station. Ed is the author of CS Lewis 'The Chronicles of Narnia').



twostella

Where Is Juli Ashton 2010

Tea for two-hundred

scones for apples, C. FELDER


by Ciboulette of a blade of chive

And if we are not just two hundred ...... we miss all invited twostella to prepare for our afternoon tea, what any self-respecting English takes five in the afternoon .... but as she explains in his post, (and as I understand most of all) a cup of hot drink is only a pretext for a laden table full of delicious desserts and salate, dai biscotti, alle torte, ai tramezzini.
Provo ad immergermi nell'atmosfera rilassante e flemmatica di un grigio pomeriggio inglese, chiudo gli occhi e mi sembra quasi di sentire anche la pioggia....no è solo un po' di vento per ora :)ma vi assicuro che per il resto sono completamente proiettata oltre Manica.
Rimango infatti sul classico che più classico non si può, proponendo degli scones, ma siccome con un paio di bracciate :) dall'Inghilterra si arriva in Francia, la ricetta che vi propongo è di Christophe Felder, che su Elle à Table di Ottobre ha dato la sua variante di scones, alle mele, ed io cercavo giustappunto l'occasione di provarli.


Per quanto riguarda tea ', but unfortunately not a great connoisseur, and even a little, because as my body does not have a salutary effect, I drink waaay occasionally, preferring herbal teas and infusions (small engraved language: "infused" in Naples is wet. It took us almost 5 years in 's ear, but now we have succeeded so well that when I say tea I remember a song, and now that I think I'd like to hear in the background.)

http:// www.youtube.com/watch?v=KatkxZtQBws (sooner or later be able to post video ...).

teatime without you But you can not do, so I propose that a dear colleague took me to London, and you 'Canadian maple I myself I took it .... from Toronto, Toronto, the famous capital of the tax'....... you are! I bought you 'to Toronto because I liked the wooden box too, here! :) For me and for people like me who prefer to avoid the protein, suggest that an infusion mixed with rose hips, currants, blueberries, orange zest and orange flower, hibiscus, currants .... that Mr. Castroni potpourri! :) If we are many
to tea I'd like to talk a little of everything ', but if they are all alone to take my tea, I squatted down on the couch and I continue to read "Land!" is Stefano Benni, laughing as usual irreverent and imaginative verve of the writer of this (see the video he posted Comida , the mythical Luisona the Sports Bar).

Step to the recipe, which provides an accompaniment in the original version with a plum compote, but since we are out of time, I pulled out my plum jam, but that's okay any jam, and if I do I groped by her husband, I find that, despite the apples, there is also good chocolate, in fact, if I look a bit ' back, I should not much surprise mica:)

Ing : 400 g flour 50 g butter Soft 90 g of sugar a packet of chemical yeast cake 1 egg 100 ml milk 1 Granny Smith apple, diced 1 egg yolk for brushing
Mix ingredients (tranne la mela) per ottenere un impasto liscio e compatto. Aggiungere all'impasto i dadini di mela, lavorando un po' sulla spianatoia per farli amalgamare.
Infarinare un foglio di carta forno, disporvi sopra l'impasto, coprire con un altro foglio di carta e stendere con il matterelo in una sfoglia alta 2 cm.
Far riposare in frigo per un ora (essenziale!).
Accendere il forno a 200 gradi. Riprendere la sfoglia dal frigo, togliere il foglio di carta superiore e ritagliare con un coppapasta o qualsiasi utensile adatto all'uopo (un bicchiere nel mio caso) dei dischi di circa 8 cm di diametro, spennellarli con il tuorlo sbattuto.
Infornare a 200 per circa 20 minuti

Ciboulette

Friday, November 28, 2008

Microsoft Office 2003 Registration Wizard.

Afternoon Tea Award


.
Per dovere di cronaca, devo confessare che il rito del tè è avulso dal mio quotidiano, raramente me ne concedo una tazza, per piacere personale.Al contrario i suoi effluvi, i suoi liquidi e cangianti colori evocano in me, atmosfere rarefatte di pomeriggi ciarlieri con le amiche.
Ai tempi del liceo il tea time era un piacevole intermezzo dei pomeriggi di studio con le amiche, quando la mamma di turno, irrompeva nella stanza sommersa di libri, con il carico aromatico accompagnato dai mitici ciambelloni innevati di zucchero a velo, per ritemprarci delle energie (allora) inesauribili.Sono past year, but for me it still has this power of the tea party conviviality friendly, though a little ritual in the canon, because of the frantic pace of life and ever smaller spaces for relaxation to be cropped.

However, if I were to organize a tea time , nice as Twostella suggests, it would inevitably meet with friends, on the notes of the singer spirit (as I call it) and the choice of tea would be entrusted to 'expert group (subject to my stock of classic tea with lemon, bergamot, licorice ...) to sip while enjoying a lemon cake , the bergamot cream tart, crisp tart of , a pyramid-shaped fruit tart , without neglecting the softened butter sandwiches with grape jam black or white grape jam predisporrei and the greedy bowls with cherries in syrup.

For completeness, wanting to satisfy the palates of lovers of the salty, could not miss the sandwiches with butter or cream cheese, lettuce or radicchio and pears chilli jam or jam melon sage , lacquered with crostini oil flavored with elderberry and white buns to accompany Fanciful crushed olives (a little british alas!) All for a drop in a peaceful oasis of freedom and laughter in conversation or exchange on the latest readings and films already seen ... I feel inspired, I hasten to gather his friends: they will be available ?
.
lenny
.

Gold Prices Mustafa Singapore

Tea-time!


by Precisino Mamma che buono!

says, a situation createmi tea, very Inglese, please! Oh well the rest of us that we anglosassonizzati enough (and yes, even the Great), però diciamola stà cosa: il tea-time, noi altri, l'abbiamo sempre fatto! Trattasi dell’ora della merenda, oddio, ma sei sicura? Sììì, senza piattini e centrini, ma occhio al depistaggio, mi raccomando. Ok, allora, ci penso un attimo... uhm, in realtà non è che debba pensarci poi molto: per me, tè chiama biscotto, preferibilmente burrosissimo e ancor più preferibilmente in linea con la bevanda! Oggi andiamo di gelsomino, mi gira così! C'è anche che il biscotto non necessita di teglie, fruste, gingillini vari... al momento sarei leggermente in fase di, diciamo così, scarsa lucidità?! tipo che mi dimeno dalla mattina alla sera, per riscoprirmi la sera sul divano con a cynical little voice that says to me "and then in the end I did?" Is this normal?). Ok, cookie, you can do! Only that you, not content, he also wants the salty, yes, because the British skip lunch (what? But they are crazy?) Then they would like to also find a little something to put under corrrroborante teeth, sandwich here! You got it! Tea + salty ... Until a few year ago I could have sworn ... never! Then it happened to the highly experienced gourmand, not s'ho if you ever tried to finesse: cracher dip, the strict and generously salted on the surface in hot tea, giustappunto! From there, the idea that the salty snack with tea, um, yes, bind bind! Even if you've eaten, let alone!

Shortcake Jasmine

00 250 grams of flour 200 grams soft butter 125 g sugar


1 egg 2 tablespoons jasmine leaves (dried)
a pinch of fleur de sel
Working quickly all ingredients to obtain a compact mass. Wrap in pelliccola transparent and leave in refrigerator for at least two hours. So, roll out the dough to a thickness of about 5 mm, cut out cookies with the desired mold and refrigerate for an 'hour. Place the biscuits on a baking sheet covered with parchment paper and bake at 180 degrees for 10 minutes.

cannoli di sfoglia al sesamo, con trota e gorgonzola
1 rotolo di pasta sfoglia
100 gr trota affumicata
100 gr di gorgonzola dolce
1 albume
q.b. di semi di sesamo
Suddividere la sfoglia in 4 triangoli, porre su un lato della trota ed un pezzetto di gorgonzola, richiudere sovrapponendo la metà di sfoglia non farcita, ripiegare anche le estremità sigillando bene, spennellare con l'albume leggermente sbattuto, cospargere con i semi di sesamo e cuocere a 200 gradi per circa 20-30 minuti (finchè la pasta non risulterà dorata e croccante).
*se avete difficoltà a reperire la trota affumicata (ma perchè c'è sempre e solo il salmone, boh?), provate qui !!
.
Precisina
.

How To Make Ballerina Shoes

Teatime

by il_cercat0re di Mani in pasta

L'ora del tè è un momento importantissimo della mia giornata. In realtà di ore del tè ce ne sono molte, in quanto non bevo ne' latte ne' caffè e con esso sostituisco tutto il resto...
Alla mattina appena sveglia, colazione con tazzone gigante per darmi la sveglia, appena arrivo in ufficio un bel tè per azionare l'effetto scongelamento e far sciogliere i blocchetti di ghiaccio conseguenza del viaggio in scooter, a metà pomeriggio tè per staccare dal pc qualche minuto, dopo dinner tea to relax before bedtime.

My favorite tea is associated with good memories of trip to London with bits of apple tea Drury.Mi also like tea, sweet orange that my friends took me from Madrid (Teashop).
of Twinings teas are also excellent with orange and cinnamon, apple, raisins and cinnamon (untraceable) and vanilla.

Each cup is topped with the tip of a teaspoon of honey.

For my tea time I decided to put together some recipe published in the tempo.Ecco the menu ... Start with the sandwich! Some might argue that the sandwich to mortazza " (http://maniinpasta.myblog.it/archive/2008/11/24/sandwich ... ) non sono proprio adattissimi a un delicato e un po’ snob tea time pomeridiano, ma vi assicuro che noi li abbiamo mangiati e sono così buoni che dopo il primo morso scompare ogni scrupolo …
Per i biscottini, potete scegliere tra questi cuoricini alla panna ( http://maniinpasta.myblog.it/archive/2008/07/29/cuoricini-alla-panna.html ) e delle lingue di gatto ( http://maniinpasta.myblog.it/archive/2008/11/24/lingue-di-gatto.html ) aromatizzate con mandorle e limone.
Una bella confettura? Questa di pesche è perfetta ( http://maniinpasta.myblog.it/archive/2008/07/03/marmellata-di-pesche.html ) e goes well with cookies before.
Then you also need a pretty sweet ... for example a chocolate ( http://maniinpasta.myblog.it/archive/2008/05/20/dolce-al-bacio.html ), because there is nothing better than to drink tea on chocolate!

menu too is a full-bodied? Maybe yes, but we do realize that I invite everyone, so a taste here and one there ... no one does indigestion
The theme of the day could be this beautiful book I just finished reading (in a few days will also place review): Muriel Barbery culinary ecstasy, which will carry a short piece in which we are talking about tea e dolci:
“Quando, finalmente sazi e un po’ storditi, scostavamo i piatti, e per riposarci cercavamo uno schienale di cui la panca era sprovvista, il cameriere portava il tè, lo versava secondo il rituale consolidato e poggiava sul tavolo ripulito al volo un piatto di corna di gazzella. Nessuno di noi aveva più fame, ma è proprio questo il bello del momento dei dolci: tutta la loro raffinatezza si coglie solo quando non li mangiamo per placare la fame, solo quando l’orgia di dolcezza zuccherina non soddisfa un bisogno primario, ma ci ricopre il palato di tutta la benevolenza del mondo”.
E un bel sottofondo musicale saranno senz’altro le melodie suonate da Giovanni Allevi… per Joy as his album.
What do you think? Come and visit me for tea in the company?
With this post I participate all'Afternoon Tea Award Twostella
.
il_cercat0re
.

Thursday, November 27, 2008

Colour Of Cervical Mucus Before Period

Dolcetti pomegranate

by of marie's cooking Calycanthus

Finally this week dedicated to this wonderful fruit we also wanted something sweet and we had the idea to rearrange a Our basic recipe for those trying to make them into buttons with the beans and the juice of the pomegranate. Maybe it's just easier to put the grains because il succo non si emulsiona molto bene con gli ingredienti anche se certo dà sapore, ma vedete un po’ voi. In questi giorni di freddo improvviso, si possono accompagnare al tè delle cinque, preferibilmente un buon tè nero profumato, pensiamo in particolare al Thé des amants o al Blue of London entrambi del Palais des Thés a cui siamo molto affezionati, ma forse qui ci vorrebbe la consulenza speciale di Acilia che di tè si intende come nessuna.Questo post è anche il nostro contributo imperfetto (non abbiamo rispettato tutte le regole!) e molto di corsa alla raccolta di twostella … perché eravamo partiti che volevamo fare un sacco di cose (muffins, scones, dolce, salty, maybe even a cheese cake, or blinis ...), then in the end we always lacked the time, but say hello, at least what we wanted to do it hoping to be "forgiven" even by the end of our story of the three pomegranates is heard well with the tea.


Recipe Ingredients 115 gr
burro115 zucchero115 gr gr farina2 uovaun bit 'yeast (about 1 teaspoon)
Mix room temperature butter with sugar, two eggs and then the flour and baking powder. Now you can add the juice and beans or just beans. They get to cook for fifteen minutes in a hot oven. We keep a few days in a box tin.

here and there at the end of the tale of three pomegranates love that we say it ends too soon, but not for everyone ...
(...) the next morning the old woman pretended to close the home, and instead hid behind the door. The girl came out of the pomegranate, and began to do the cleaning and cooking. The old woman came home w the girl did not have time to fall in pomegranate .- Where are you from? - She asks her vecchia.E: Be blessed-old mother, do not kill me, do not kill me .- Do not kill you, but I want to know where you come from .- I am in the pomegranate ... - and told her storia.la old woman dressed as a peasant as she was dressed (because she was always naked as Mom did it) and took her to Mass on Sundays with him. Even the king's son was at Mass and saw her. "O Jesus! That seems to me the young man who found the fountain, "and the king's son hid the old street .- Tell me where it came from the young - do not kill me! - Whined the old .- Do not be afraid. I just want to know where is comes from pomegranate .- you .- She gave me a pomegranate! - Exclaimed the king's son, and asked the young: - How come you were in a pomegranate? - And she told him tutto.Lui returned to the palace along with the girl and made her retell the whole front of the Ugly Saracen. -Have you heard? - said the king's son the ugly Saracen. when she had finished her story. - I do not want me to condemn you to death. Sentenced to you stessa.E Ugly Saracen, vsito that there was no escape, he said, "Let me make a shirt in the middle of the pitch and bruciami piazza.Così was done. And the king's son married the young.
.
marie
.

Fish That Can Live In A Hexagonal Fish Tank

E 'tea-time! A


by Carla of Bed & Eaten , come with me to his house because there are still more photos to be admired

Welcome to my dearest Twostella Afternoon Tea Time ! Pleased di invitarti nella mia modesta casa in questo freddo pomeriggio di novembre. Si il freddo è arrivato anche qui e le cime delle montagne sono innevate, l’aria frizzantina è alle porte e la brina alla mattina ricopre i prati e i fiori come piccole gocce di cristalli di sale.

Entra…vieni a riscaldare il corpo infreddolito con una dolce calda tazza di tè. Accomodati pure nel mio salone virtuale, la musica che senti è di Einaudi Ludovico (compositore e pianista) e s’intitola “I giorni” , non so se la conosci, le sue note sono dolci e melanconiche nello stesso tempo, la sua melodia ci accompagnerà come sottosfondo alla nostra conversazione, degustando dolci e salati preparati per sorseggiare a flower tea.

not that long ago that was born in me a passion for tea, but I have always been impressed and intrigued by watching those containers filled with small, large, broad and narrow foglie.In Italy is not a tradition as is the case for England, France, Russia and Japan and other countries. But ultimately it is spreading here too, such as adding milk or lemon typical English tea time.

a child and until a few years ago that I took the drink as many of you have already written on the occasion of headache, stomach ache and very often for breakfast because the milk does not digest well and purchased the tea bags of paper or of Sir Thomas Lipton of the Twining family. High sugar and lemon, but as I have to drink it! Now for some years now I've learned to drink the tea leaves, I started with the green, then come to know the tea blacks, whites and flavored with Fabiola great amateur tea! And now I do not put either the lemon or sugar water only to feel the flavor at its best, but the lumps of sugar I put the same for you not knowing how you prefer.

This is the menu I made for the Afternoon Tea Award: Love at First Flower Tea vistaMadeleines tradizionaliCheese Parmesan Crips and Tea Ceylon Nuwara Eliya Op
Per questa occasione sono andata a perlustrare tra le credenze di mia madre cercando di trovare qualcosa di appropriato e meraviglia delle meraviglie ho trovato queste servizio di tazze di porcellana very English, pensa sono “By appointment toner the Mjesty Queen” , ottima intenditrice mia madre!

Poi ho preso una delle sue tovagliette, come ben vedi di puro cotone con dei piccoli fiori rosa bianchi e fucsia ricamati a mano e con annessi i suoi tovagliolini.L’aria del Natale comincia a farsi sentire, i negozi come le vie dei paesi e delle città sono già allestite a festa, manca meno di un mese alla festa più attesa dell’anno, con l’attesa di mangiare cibi natalizi, l’euforia to prepare cakes and shortbread filled with chocolate cream and bring to the relatives and their desire for the new year that will bring us some news! I doubt very much this last thing and what do you think?

But these madeleines taste, are classic, and is the first time that I do and I must say that I have had good, I was afraid that the famous hump and I could not but do not know what satisfaction and excitement that I had yesterday when I prepared! I looked at the oven every second to see if you are soaring and in order not burn because it takes 10 minutes to cook, then you should not ever allontanasi the oven! That touch of lemon zest combined with vanilla beans le fa diventare un dolcetto sublime, non trovi? E poi lo sai che non sono state per niente laboriose?Come va, cominci a scaldarti un po'? Ho anche un plaid di lana molto morbida e colorata sul divano, dove ora sta seduto Fiocco il mio piccolo micio di tre mesi e ci guarda con quegli occhioni teneri, invece Whisky sta riposando sul suo cuscino fatto in casa.
Tutto tace quindi possiamo mangiare tranquillamente e appena l'infuso sarà pronto te ne verserò una tazza.

Poi ho preparato queste Cheese Crips al parmigiano e al Tè Ceylon Nuwara Eliya Op, un tè delicato, leggero e brillante dalle tipiche note di limone che si abbina molto bene con il parmigiano, prendine qualcuna, vedrai ti piacerà!



The tea poured into the teapot clear glass filled with water heated to 95 ° is a flower tea which is called "Love at first sight." Between 5 / 6 minutes you will see a budding young leaves Yin Zhen White blossoms slowly and deliciously revealing the secret of love: the red hibiscus, that is the passion of purple and lavender flowers, symbolizing the union of opposites .

plainchant
approaching with quiet elegance in these shadows
insecure and obsessive.
tea leaves swaying silently
in the fog.
when you finally ready to dance with the shadows?
From the book "It 's tea-time" Carla Massi
The times are past, and fell in the evening while there we noticed, taken by the taste of these delicacies and talk about our interests; another day goes by, taking with him the memory of this incontro.Devo say that it was not easy to prepare everything, it takes a little organization as an important ritual for several centuries in other parts of the world.

A rule that applies is that "the art of tea wants the harmony of the Three Poteri: “il cielo, la terra e l’uomo”.Quindi non si può preparare un vero tè senza prima leggere qualcosa a riguardo. Bisogna stare attenti alla scelta della teiera, del tè, se possibile toccare le foglie e annusarlo nel barattolo del negoziante prima di comprarlo, bisogna controllare la temperatura dell’acqua, scegliere le tazze appropriate come pure lo zucchero e creare un’atmosfera accogliente e calda.Conoscendo queste cose ci si accorge della differenza che c’è tra il tè in bustina e quello sfuso.Il tè ci regala: seduzione, tranquillità, confidenze e segreti.

Ho cercato di fare del mio meglio, avvicinandomi in punta di piedi, sperando che tu, carissima ospite, ti sia sentita a tuo agio e possa aver avuto il piacere di condividere con me questi aromi, profumi, colori e sapori.

Volevo ringraziarti per avere avuto questa bella idea di riprodurre l’afternoon tea, perchè ho avuto così l’occasione di scambiare pensieri e notizie su una passione che sta crescendo sempre più dentro di me; di conoscere meglio questa pianta delicata ma nello stesso tempo forte e con poteri incredibili e magici.

Spero di averti riscaldato il cuore e l’anima.
Arrivederci nel tuo giardino di ciliegi !
Carla Manfredi

Preparazione delle Madeleines:
questa ricetta è stata presa da La ciliegina sulla torta
Ingredienti: 100 g di zucchero; la scorza grattugiata di un limone; 2 uova grandi a temperatura ambiente ; una bacca di vaniglia; 80 g di farina 00; ¾ di cucchiaino di lievito per dolci; 1 pizzico di sale; 90 g di burro fuso freddo.
Setacciare assieme la farina e il lievito e mettere da parte. In una ciotola capiente unire lo zucchero con le scorze grattugiate di un limone e lavorarli con le dita in modo da estrarre tutti i profumi del limone; aggiungere le uova assieme ai semi di vaniglia e un pizzico di sale, montare il tutto per almeno 2-3 minuti, fino ad ottenere a mass of light and fluffy. Stir in the flour with a spatula, being careful not to remove the eggs and then pour in the melted butter and mix just enough to make the dough smooth. Cover the bowl with plastic wrap and leave in refrigerator for at least 3 hours or overnight (I suggest you prepare it the day before the event). Pour the batter into the molds of silicone in the shape of madeleines (no greased) up to cover them completely. Bake at 180 ° C for about 10 minutes or until they are golden. Remove from the oven madeleines, let cool 5 minutes and remove from tins to cool completely on a rack. Sprinkle with a little 'sugar icing.
Preparazione Ceylon Tea Cheese Crisps
Ingredienti: 1 cucchiaio di pepe di cayenne; 300 gr di cheddar o parmigiano; 1 cucchiaio di foglie di Tè di Ceylon (Nuwara Elya OP). Preriscaldare il forno a 180 gr. Mescolare tutti gli ingredienti insieme. Stendere su un foglio di carta da forno, piccoli circoli con un cucchiaio della circonferenza di un’albicocca. Mettere in forno e quando diventano arancio/marrone toglierli e lasciarli raffreddare prima di toccarli, altrimenti si rompono.
Ringrazio anche Fabiola di Cose di tè per avermi consigliato gli infusi del tè e spiegato molte cose interessanti.
Cose di tè
Largo S. Allende 9G
60035 Jesi (AN) Italy

Healing Time After A Palop Removed

Poffert for Afternoon Tea

Raisins we prepared the tea, on UvAromatica , and see other tasty shots come and visit :-)
.
two premises. I'm not a big consumer, nor does connoisseur of tea, although I find that the ritual of afternoon tea time has something extremely fascinating in itself, from the warmth of fellowship, the chatter confidential to satisfaction that a greedy and break ritual can give, especially on cold days and autumn as these. Second, while I was looking for anything but this recipe caught between the pages dedicated to Holland on a beautiful big book which is titled 'Europe à la carte' and that he travels quite robust between traditional European cuisine. Only in Holland that I've never been so I do not know if the result of the recipe is after all what a Dutchman would expect, here. I can say that I have some suspicion because of the absence of butter or other fats and very low amount of yeast, but at the end of the recipe is successful just as I had imagined from the photo, a cake not too sweet, firm texture , perfect for spreading butter or creme fraiche or, as suggested in big book, to decorate with sugar syrup and caramel.
All this to honor the beautiful and sophisticated collection of Twostella on afternoon tea. With lots of very flavored 'Amaretto explosion' of Whittard tea, aromaticissimo and a little 'sweet, and just as tisaniera british, Souvenirs of London .

Poffert

Ingredients 500 g flour 400 ml milk 00


2 eggs 1 teaspoon vanilla powdered sugar 125 gr
1 teaspoon baking powder (I have abounded here a bit 'but not necessary )
150 grams of raisins :-)
butter for the mold
plenty Butter uno stampo da budino (oppure da Kugelhopf) e metterlo in frigo. Mettere l’uvetta in ammollo in una tazza di acqua tiepida o acqua e marsala. In una ciotola battere le uova con lo zucchero a velo finchè non diventano spumose. Aggiungervi il latte e la farina setacciata con il lievito. Mescolare bene il tutto ottenendo un composto piuttosto sodo ed elastico, strizzare l’uvetta a incorporarla uniformemente. Versare il composto nello stampo da budino imburrato, pareggiarne l’altezza battendo lo stampo su un piano morbido e infornare in forno già caldo a 130° per un’ora. Alla prova coltello il mio era ancora indietro per cui l’ho tenuto altri dieci minuti alzando la temperatura a 180°. Sfornare e lasciar raffreddare almeno un paio hours before the Poffert unmold onto a plate and garnish with a dusting of icing sugar. Good for medenda and breakfast, or to conclude a good meal and serve with a liqueur.
.
Raisins
.

Dual Mode 300k Driver

AFTERNOON TEA FOR TWO FOR THE CHERRY'S GARDEN IN A WEDNESDAY NIGHT!


by Dida70 of gliamorididida , if you pass by his blog, you can peep more photos

Here I am ... There are also I ... in extremis, but I've done with this post I would like to participate in Twostella :
The rules for the Afternoon Tea Award are simple: 1) indicate the preferred blend of coffee or tea, 2) propose one or more sandwiches to taste, 3) variations on the bread or scones or cakes and jams facaccine favorite, 4) sweets: pastries, cakes, cookies, etc. ... 5) propose a book, a poem, a film that you would like to chat about music or the atmosphere.
I wanted so much to prepare the tea for Twostella and, unable to organize it for the afternoon with mom and friends as I would have liked, I suggested to my husband a "dinner-tea", a different way of dining that I have to say was accepted with pleasure. A warm welcome to this table with the service 'good' and the cloth that usually hold crammed in a drawer, gave a special note to the intimate evening that abbiamo apprezzato molto!
Siete tutti invitati e intanto mentre l'acqua bolle ... ... ci gustiamo dei tramezzini spalmati di maionese con salmone affumicato e cetriolini e altri con insalata di pollo, un panino al latte ancora caldo di forno con prosciutto cotto e una cremina di mascarpone e noci tritate ...
... ed ora vediamo quale miscela provare ... dunque c'è un classico Earl Grey della Twinings e tre varietà tutte provenienti dal commercio equo e solidale, thè nero aromatizzato alla vaniglia, il mio preferito, una vera e propria coccola da gustare con un goccio di latte, se vi va ... oppure provate un Ceylon A ssam o un profumatissimo thè bianco in foglie ...

... Well, now we just want a treat, do not you? ... I do not know a few olive pastry covered with chocolate or one of these soft cookies flavored with lemon ...
... I would like to enjoy some jam tart with peaches ...
... or a slice of a soft-scented orange cake ...
listening to the warm voices of Ella Fitzgerald, Louis Armstrong and Billie Holiday ... talking maybe this book I am rereading for the umpteenth time in the coming days because I really want to try one of the many recipe ...

... although this atmosphere, tea, pastries, calm che ci infonde, non possono non riportarmi all'epoca letteraria che preferisco e alle mie amate scrittrici del pre-romanticismo inglese ...
La ricetta dei panini al latte la trovate qui, quella dei pasticcini di frolla all'olio qui .

Biscottini morbidi al profumo di limone
La ricetta originale di questi è della mitica Panettona, ma non è un suo post, bensì una ricettina che lei diede in un commento a non mi ricordo più chi, io l'ho un pò modificata:
150 gr farina di mandorle
50 gr nocciole tritate finissime
5o gr farina di cocco
175 gr zucchero
2 albumi
la scorza grattugiata di 1\2 limone
nutella per il ripieno
granella di mandorle
Lavorare tutti gli ingredienti, coprire l'impasto e far iposare 10 minuti. Formare delle palline, schiacciarle un pò tre le mani e al centro mettere un pochino di nutella, ridare la forma e passare nella granella di mandorle, posare su una teglia ricoperta di carta da forno e infornare a 175° per 15\20 minuti. Sono deliziosi ...

TORTA AL PROFUMO D'ARANCIA
La ricetta della torta al profumo d'arancia è di Lalla , io ho cambiato giusto qualcosina
250 gr ricotta fresca
250 gr zucchero
250 gr farina 3 uova
1\2 bicchiere di latte
il succo di un'arancia
scorza di 1 limone
scorzette d'arancia candite
1 bustina di vanillina
1 bustina di lievito per dolci
1 pizzico di sale
ho messo nell'impastatrice le uova intere e lo zucchero e fatto montare per bene, poi ho aggiunto la ricotta, il latte, il succo d'arancia e la farina poco per volta con il sale, la buccia di limone e le scorzette e per ultimo il lievito, amalgamato bene il tutto e versato nello stampo imburrato. Infornato a 180° per 30 minuti circa. Una volta fredda l'ho spalmata con della gelatina di albicocca che avevo fatto sciogliere con un pò d'acqua calda e guarnito con le scorzette d'arancia che avevo già glassato prima con del cioccolato fondente fuso.
.
Dida70
.

Tuesday, November 25, 2008

Should You Tan Before Waxing?

Tea with me


by Claudia di Scorza d'arancia , per ammirare l'intero servizio da tè passate a trovarla :-)


Stella nel Giardino dei ciliegi ha pensato di unirci tutti in un unico abbraccio, caldo e fumante, è la prima volta che bevo un tè con tante persone :)

Stella, adesso tocca a me mettere sul fuoco il bollitore;)

"Le regole per il Afternoon tea Award sono semplici:
1) indicare la miscela preferita di tè o caffè;
2) proporre uno o più tramezzini a piacere;
3) variazioni sul tema scones ovvero paneo focaccine dolci e confetture preferite
4) dolcetti: pasticcini, torte, biscotti, ecc...
5) proporre un libro, una poesia,un film di cui vi piacerebbe chiacchierare o una musica per l'atmosfera."

il mio tè del pomeriggio scorre sulle note di You Make Feel So Young magari cantata da Michael Winkle , il tè che preferisco è il Jasmine Dragon Pearls, perle di tè verde profumate al gelsomino con una fettina di limone, un ciavuru! Dopo l'infusione ho lasciato diffondere nell'aria il suo delicato profumo liberando le perle. Al mio ospite propongo un ottimo tè caramello e sambuco oppure se preferisce un infuso alla frutta...agrumi di sicilia e scorza d'arancia...manco a dirlo no?

Un dolcetto mobbido mobbido dovrebbe saziare anche gli appetiti più arditi, offro una torta già pubblicata nella versione al limone, questo pomeriggio l'ho realizzata con aromi d'arancia e qualche piccolissima variante, ma nella sostanza è la stessa.

per la frolla:200 g di farina 70 g di zucchero 70 g di burro 1 uovo 1 pizzico di sale

for cream: 100 g sugar 2 egg yolks 50 g butter grated rind of an orange orange juice averaged 35 g flour 200 g of milk

for pasta margherita: 200 g flour 100 g sugar 2 eggs 8 g of yeast sachets of 100 ml milk 100 ml vegetable oil grated rind of an orange the orange juice media

working Prepare the pastry flour, the butter in room temperature, sugar, egg and salt, roll it out with a rolling pin on a well floured cake pan and then covered a 22 cm opening lined with parchment paper, buttered and floured. Place it in the fridge to rest. Prepare the cream by placing the yolks in a saucepan with the zucchero, amalgamate e poi aggiungete la farina setacciata, diluite piano con il latte e il succo d'arancia. unite la buccia precedentemente grattugiata. Passate su fuoco moderato, aggiungete il burro quando sobolle, scioglietelo mescolando e fate raffreddare. Per la pasta magherita sbattete le uova con lo zucchero e fate diventare l'impasto bello chiaro e spumoso, aggiungete l'olio, il succo dell'arancia e la scorza grattugiata. Unite la farina con il lievito setacciati e infine il latte. Tirate fuori dal frigo la teglia con la frolla, distribuite e livellate la crema all'arancia e poi coprite con l'impasto di pasta margherita. Infornate a 160°C per circa 50 minuti. Al momento di servire spolverate zucchero a velo

Un'alternativa gradevole, una via di mezzo tra il dolce e il salato è la focaccina all'uva proposta nel post qui sotto

Infine, mi piacerebbe chiacchierare di poesia e perchè no leggerne una d'amore del mio autore preferito Pablo Neruda, con todo el amor per la mia anima di inguaribile romantica

Claudia